Tips van Raffel

Flexwerken? Zo regel je de communicatie

Geschreven door Dennis Verpaalen Leestijd: 5 Minuten

Het gaat goed met de arbeidsmarkt in Nederland. Zo goed zelfs dat het aantal vaste contracten in Nederland flink is gestegen. Echter is uit onderzoek van het CBS ook gebleken dat het aantal flexwerkers hard is gestegen. Eind 2018 kende Nederland zo'n drie miljoen flexwerkers. Hier rekenen we niet alleen ZZP'ers onder maar ook werknemers die niet op een vaste plek werken (de zogenaamde flexplekken). 

Communicatie op de flexplek, onderweg of op kantoor

Flexwerken en flexplekken zijn dus populair. Maar hoe zorg jij ervoor dat jouw flexwerkers makkelijk en snel kunnen communiceren? Of ze nu thuis, op hun vaste plek, onderweg of op kantoor werken? Dit is onze oplossing voor jou als flexwerker!

Pulse: dé oplossing voor flexwerkers!

Ben je op zoek naar goede communicatiemogelijkheden voor jouw flexwerkers? Dan ben jij bij ons aan het juiste adres. Met ons telefonieplatform Pulse zorg je ervoor dat jouw medewerkers altijd optimaal bereikbaar zijn. Dus ook je flexwerkers.

Pulse kent ontzettend veel handige functionaliteiten die voor flexwerkers uitermate geschikt zijn. Ze zijn ook nog eens eenvoudig zelf te beheren. Mocht je ergens toch niet helemaal aan uit komen? Dan is onze helpdesk 24/7 bereikbaar.

Hotdesking: waar je ook bent, altijd bereikbaar

Hotdesking is een ander woord voor flexwerken. Door middel van de hotdesking functie in Pulse kunnen jouw gebruikers van werkplek wisselen. Ze nemen eenvoudig al hun persoonlijke instellingen mee. De instellingen zijn niet toestel gebonden maar gebruiker gebonden. Op deze manier heb je op ieder toestel, waar je maar zit dezelfde instellingen. Denk bijvoorbeeld aan de sneltoetsen om een collega te bellen, je voicemail-indicatie en je telefoonboek. Ook zorgt hotdesking ervoor dat het juiste toestel gaat ‘rinkelen’ als iemand jou probeert te bereiken. Pulse weet welk toestel (of welke werkplek) je op dit moment gebruikt, en zal alle oproepen voor jou automatisch op dit toestel afleveren. Dat kan een vast toestel zijn, maar ook een mobiel toestel. Zo hoef je nooit meer je instellingen of belroutes handmatig aan te passen. Ideaal als je dus als je regelmatig op een andere plek zit of thuis werkt.

Vast en mobiel geïntegreerd

Werk je thuis, of ben je veel onderweg? Geen probleem! Binnen Pulse kun je vaste en mobiele telefonie integreren. Vast-mobiel integratie noemen we dat. Ook dan neem je in combinatie met hotdesking je instellingen mee naar je mobieltje. Kortom: Als je thuis of onderweg werkt ben je optimaal bereikbaar voor zowel je klanten als eventueel collega’s. Je collega’s kunnen jou bellen op je verkorte interne nummer, ook als je een mobieltje gebruikt. Ook kun je klanten en collega’s zelf eenvoudig bereiken. Als je uitbelt met je mobiele toestel, kun je bijvoorbeeld het vaste kantoornummer meesturen.

Standaard inbegrepen, dus geen extra kosten!

Alle funties voor flexwerkers zoals hotdesking en de vast-mobiel integratie zijn standaard inbegrepen in Pulse. Je hoeft er dus niets voor bij te betalen. En gebruikers kunnen het eenvoudig zelf regelen, zonder steeds aan een beheerder te vragen om iets aan te passen als ze thuis, onderweg of op een flexplek bereikbaar willen zijn. Super efficiënt dus!

Altijd en overal veilig bij je bestanden

Behalve bereikbaar zijn, wil je als flexwerker ook altijd toegang hebben tot de zakelijke bestanden. Ook daar hebben we oplossingen voor. Voor vaste en mobiele werkplekken, maar ook voor mobiele apparaten zoals tablets en telefoons. Benieuwd? Kijk eens naar onze cloud oplossingen. Een mooie aanvulling op ons Pulse telefonieplatform.

Wil je meer weten over onze oplossingen voor flexwerkers? Neem snel contact op. We vertellen je er graag meer over.

Neem contact op
Meer artikelen

Yealink W80 | Raffel

Nieuw: Multicell DECT oplossing van Yealink

Lees dit artikel
Videobellen met Pulse | Raffel

Nieuw: videobellen met Pulse!

Lees dit artikel
Tips voor thuiswerkers | Raffel

Zakelijke communicatie: tips voor thuiswerkers

Lees dit artikel

Heb je vragen?

Neem contact met ons op!

Bijvoorbeeld met Tom, van de afdeling support.

Hij helpt je graag op weg.