Tips van Raffel

ISDN stopt. Hoe moet ik nu zakelijk bellen?

Geschreven door Dennis Verpaalen Leestijd: 10 Minuten

Op 1 september 2019 is het dan echt zover, ISDN stopt! Dit heeft veel gevolgen voor bedrijven die nog bellen via ISDN. Maar hoe moet dit nu verder voor jouw bedrijf? We leggen je hier uit waarom ISDN stop, maar misschien nog wel belangrijker: wat is dé oplossing voor jouw bedrijf?

Wat is ISDN en waarom stopt het?

Laten we beginnen bij het begin. Wellicht denk je nu: wat is ISDN eigenlijk? In 1991 introduceerde KPN het ISDN-netwerk. ISDN was het eerste digitale telefonie netwerk. Door het telefoonverkeer digitaal te laten verlopen had je meer lijnen tot je beschikking. Maar waarom stopt ISDN dan? Het antwoord is vrij simpel: de technologische ontwikkelingen hebben het ISDN-netwerk overbodig gemaakt.

De oplossing

Geen paniek! Het alternatief voor ISDN staat al een tijdje klaar. Voip telefonie heeft de toekomst! Met ons telefonieplatform Pulse kun je jaren vooruit. Voip telefonie via ons platform Pulse is de oplossing voor jouw bedrijf! Pulse is jouw voip centrale in de cloud. Omdat Pulse in de cloud staat hoef je geen dure telefooncentrale meer aan te schaffen. We zorgen dat jij je op jouw onderneming kunt richten en je altijd bereikbaar bent. Pulse is eenvoudig zelf te beheren, kom je er even niet uit? Geen probleem, dan helpen we je graag! We staan 24/7 voor je klaar. Meer weten over onze telefonie oplossingen? Klik dan hier

Wat zijn de voordelen van voip

De overstap van ISDN naar voip is door ons gebruiksvriendelijk platform Pulse zeer gemakkelijk. Zo kun je je bestaande nummers behouden, koppel je je toestellen eenvoudig aan het platform en merk je nauwelijks iets van de overstap. Hierdoor is bellen via ons voip platform, het alternatief voor ISDN. We helpen je graag met de overstap van ISDN naar ons voip platform. Hieronder zetten we een aantal voordelen van bellen met voip op een rijtje:

    • Voip is goedkoper dan ISDN. Je bespaart niet alleen op de abonnementskosten, maar ook op de gesprekskosten.
    • Voip is flexibel: je kunt iedere maand op- en afschalen.
    • Met ISDN bepaalde je abonnement hoeveel telefoongesprekken je tegelijkertijd kon voeren. Dit is met voip verleden tijd. Met dit alternatief voor ISDN kun je gebruik maken van een onbeperkt aantal lijnen, op deze manier ben je dus nooit meer in gesprek. 
    • Voip is eenvoudig te gebruiken op meerdere locaties. Zo profiteren thuiswerkers en andere vestigingen optimaal.
    • Ons voip platform Pulse is jouw telefooncentrale in de Cloud. Daardoor hoef je nooit meer te investeren in een dure telefooncentrale.
    • De ontwikkelingen van ons voip platform Pulse staan nooit stil! Zodra we nieuwe functies ontwikkelen zijn deze voor iedere klant direct beschikbaar. Je blijft dus altijd up-to-date en hebt de nieuwste functionaliteiten. 

Neem vandaag nog contact op

Weten wat wij voor jouw onderneming kunnen betekenen? Ben je op zoek naar een alternatief voor ISDN? Neem dan snel contact op. We vertellen je graag persoonlijk wat je voordelen zijn.

Neem contact op
Meer artikelen

Yealink W80 | Raffel

Nieuw: Multicell DECT oplossing van Yealink

Lees dit artikel
Videobellen met Pulse | Raffel

Nieuw: videobellen met Pulse!

Lees dit artikel
Tips voor thuiswerkers | Raffel

Zakelijke communicatie: tips voor thuiswerkers

Lees dit artikel

Heb je vragen?

Neem contact met ons op!

Bijvoorbeeld met Tom, van de afdeling support.

Hij helpt je graag op weg.