Tips van Raffel

De feestdagen! Hoe regel ik mijn bereikbaarheid!?

Geschreven door Dennis Verpaalen Leestijd: 10 Minuten

De feestdagen staan weer voor de deur, dé periode waarin veel bedrijven gesloten zijn of aangepaste openingstijden hebben. Niets is zo vervelend dan wanneer jouw bedrijf gesloten is, en je terug komt op er vervolgens veel gemiste oproepen zijn zonder dat je klanten wisten dat je dicht was. 

Maak eenvoudig openingstijden aan in Pulse

Je kunt eenvoudig je openingstijden aanpassen in Pulse. Ga hiervoor naar het Dashboard, en klik in het menu aan de linkerkant op Bereikbaarheid. Let op! Bij bereikbaarheid gaat het altijd over het algemeen telefoonnummer van je bedrijf. Als je geen telefoonnummer hebt aangewezen als algemeen telefoonnummer in Pulse, kun je dit bij bereikbaarheid doen.

Strategie tijdens kantooruren

De volgende stap is om te bepalen of je wel of geen gebruik maakt van openingstijden. Hier kun je kiezen uit twee verschillende opties:

  •  Altijd bereikbaar, deze optie kun je kiezen om inkomende gesprekken altijd op dezelfde manier af te handelen. Ongeacht van het tijdstip waarop iemand belt.
  • Kantooruren, deze optie kies je om inkomende gesprekken buiten kantooruren anders af te handelen dan binnen kantooruren. Als je voor deze optie kiest, kun je jouw openingstijden per dag instellen. Ook kun je kiezen om gedurende de lunch gesloten te zijn.

Strategie tijdens feestdagen

Naast je vaste openingstijden kun je ook feestdagen instellen waarop jouw bedrijf gesloten is. Om dit te doen vink je ‘is uw bedrijf gesloten op feestdagen?’ aan. Vervolgens kun je de feestdagen toevoegen waarop jouw bedrijf gesloten is. Je kunt ook meerdere aaneengesloten dagen invoeren, bijvoorbeeld van 25 december tot en met 1 januari.

Belplan

Nu je je openingstijden en eventueel feestdagen hebt ingesteld, kun je je belplan configureren. Wanneer je openingstijden en/of feestdagen hebt ingesteld, worden er verschillende belplannen zichtbaar. Je kunt een apart belplan maken voor Kantooruren, Buiten kantooruren en Feestdagen. Zo stel je in wat er op die momenten gebeurd als iemand het algemene telefoonnummer belt.

 Je hebt per scenario (Kantooruren, Buiten kantooruren en Feestdagen) de keuze uit drie standaard belplannen. Je kunt de beller naar een virtuele receptionist (een telefoonmenu) sturen, je kunt een groep gebruikers bellen en als deze niet opnemen de oproep naar de virtuele receptionist sturen, of je kunt de oproep naar een specifieke groep, toestel of gebruiker sturen.

Door bovenaan op de scenario’s te klikken (Kantooruren, Buiten kantooruren en Feestdagen) kun je per scenario het gewenste belplan kiezen.

Zit jouw gewenste belplan er niet tussen?

Neem dan even contact op met onze helpdesk! Zij kunnen een belplan ‘op maat’ voor je toevoegen, wat je dan vervolgens in dit scherm kunt kiezen.

Neem contact op
Meer artikelen

Zelf de controle over Microsoft 365 | Raffel

Zelf de controle over Microsoft 365

Lees dit artikel
Meer telefoonverkeer tijdens coronacrisis

Meer telefoonverkeer tijdens de coronacrisis

Lees dit artikel
De Yealink W59R, het nieuwe robuuste draadloze voip toestel.

Nieuw: de Yealink W59R, een robuuste draadloze dect telefoon!

Lees dit artikel

Heb je vragen?

Neem contact met ons op!

Bijvoorbeeld met Tom, van de afdeling support.

Hij helpt je graag op weg.